8 mdr - dagsrytme med mad og flaske

1. november 2020

Alder:
8 mdr.

8 mdr - dagsrytme med mad og flaske

Hej Helen

Min datter er snart 8 mdr og får flaske. Jeg har brug for lidt hjælp til en dagsrytme med mad og flaske. Altså hvor meget jeg skal hive hende og hvilken flaske er den næste der skal droppes og hvornår. Hun er glad og tilfreds, leger og spiser virkelig godt. Der går ikke lang tid før hun kravler.

Min udfordring pt. er hendes søvn. Hun vågner som regel 04.30 og får en flaske men tager laaaang tid om at falde i søvn igen (dog glad, pludre, leger, og tumbler rundt i egen seng)og er som regel helt vågen og klar til dagen mellem kl. 5-6. Jeg lader hende ligge i sengen (Hun snakker og hygger sig) så vi står op mellem kl. 6-630. Herefter grød og vand, oh flaske inden lur. kl. 09.00 da hun virkelig er træt og jeg prøver at ...

Annonce

... strække luren. Sommetider sover hun før kl. 09.00. Luren kan variere mellem 1-2,5 time.

Frokost når hun står op, mos og rugbrødshapser, vand. Lidt senere lidt frugt eller grønt at tygge på.

Flaske og eftermiddagslur ca 2,5 time efter hun er vågnet.

Sidst på dagen grød med frugt oven på og vand.

Ca. 17.30 aftensmad mos og kød.

18.15 flaske og puttes til natten mellem kl. 18.30-19 da hun virkelig er træt. Røde kinder, og finder ikke tilfredshed i noget. (hun falder i søvn i egen seng hvor vi går ind og hun og det finder hun sig fint i).

Herefter kan hun sove til midnat, sommetider til kl. 02.00 eller helt til. 04.30 hvor hun så får en flaske.

Håber du kan hjælpe med en ‘køreplan’ til dagen.

Venlig hilsen
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene